Kleurinstellingen performancemanager

In performancemanager betekent rood dat de doelstelling niet is gehaald en groen dat de doelstelling wel is gehaald. Vanaf nu kunnen daar bandbreedtes in worden ingesteld met diverse kleuren. Bijvoorbeeld:

 

0 tot 80 % = rood

81 – 100 % = oranje

>100 % = groen

 

Deze instellingen worden door LENS business software voor u ingesteld. Als u daarvan gebruik wilt maken neem dan contact met ons op.

Uitbreiding Q-base structuur voor apotheken

In de afgelopen jaren is het aantal apotheken dat Q-base gebruikt sterk gegroeid. Veel van deze gebruikers hebben wensen ten aanzien van de structuur van de Q-base registraties aangegeven, die ook voor andere gebruikers relevant kunnen zijn, namelijk:

  • Aanvullingen/aanpassing in bestaande registraties:
    • Fout > Fout in Baxtermedicatie
    • Fout > Fout in Central Filling
    • Fout > Fout in hulpmiddel
    • Interne afwijkingen > Receptverwerking
    • Interne afwijkingen > Assortiments- en voorraadbeheer
    • Interne afwijkingen > Informatiebeveiliging (in kader van NEN7510)
    • Klachten over leveranciers ingedeeld per leverancier
    • Bevindingen > diverse categorieën (oa meten van prestatie-indicatoren
    • Overlegsituaties (in plaats van werkoverleg)
  • Nieuwe registraties:
    • Fout door derden
    • Verbetervoorstel
    • (Bijna) ongeval/arbo-klacht
    • Gevolgde cursus/opleiding
  • Aanpassingen in formulier voor foutenregistratie:
    • Keuzeveld “Gesignaleerd door”: apotheek, cliënt, arts, instelling, anders
    • Keuzeveld “Wanneer geconstateerd”: voor, tijdens of na aflevering

 

Veel suggesties verwerken we in de Q-base structuur waarmee nieuwe gebruikers starten, maar ook voor klanten die al langer Q-base gebruiken kunnen we deze wijzigingen doorvoeren. We kunnen voor u een overzicht maken welke registraties aan uw Q-base structuur toegevoegd kunnen worden, zodat u kunt beoordelen welke toevoegingen u relevant vindt en wij die voor u kunnen opnemen.

Optimaal gebruik van Q-base

Klachten, fouten en calamiteiten vastleggen in Q-base is voor veel Q-link gebruikers een normale gang van zaken, maar Q-base biedt u veel meer mogelijkheden.

Een aantal mogelijkheden op een rijtje:

  • Door activiteiten aan een registratie toe te voegen, legt u alle corrigerende en/of preventieve maatregelen overzichtelijk vast
  • Via Bevindingen zijn alle verplichtingen voor certificering makkelijk vast te leggen en kunt u uw conclusies inzichtelijk maken. Op deze manier worden klappers met auditverslagen, leveranciersbeoordelingen en andere rapportages overbodig!!
  • Het invoeren van planningen zorgt voor reminders bij periodiek terugkerende activiteiten
  • Maak agenda’s en notulen van overlegsituaties makkelijk toegankelijk en bewaak de uitvoering van gemaakte afspraken
  • U kunt geregistreerde klachten en fouten selecteren en uitprinten om te bespreken met uw medewerkers
  • Gebruik de overzichten om inzicht te krijgen in de ingevoerde registraties (bijvoorbeeld terugkerende klachten).

Reageer op dit document – reply to

Wanneer er bij een Q-link document een mail wordt gestuurd met “reageer op dit document” wordt per nu de afzender als “reply to” opgenomen, dat betekent dat als de mail wordt beantwoord door de betreffende beheerder dat die dan direct naar de verzender van de e-mail gaat (i.p.v. naar de mailbox van LENS, die de technische verzender is).

Reageer op dit document – cc naar autorisator

Wanneer er bij een Q-link document een mail wordt gestuurd met “reageer op dit document” wordt nu ook de autorisator in de cc meegenomen. Dit geldt alleen als de autorisatiemodule is aangezet in Q-link (de meeste Q-link gebruikers maken geen gebruik van de autorisatiemodule).


Nieuwsbrief