Handleiding performancemanager beschikbaar

De handleiding van performancemanager is beschikbaar gesteld binnen Q-link gebruikers die de module performancemanager gebruiken.

 

Wanneer op het portaalscherm een performancemanager-project wordt aangeklikt verschijnt de knop “Handleiding”.

Mogelijkheid om documenteigenschappen niet weer te geven in printversie

In Q-link kunt u uw kwaliteitshandboek via de knop Raadplegen op twee manieren printen, namelijk via de printfunctie van het internetprogramma dat u gebruikt of door de tekst eerst naar Word te exporteren via het Word-icoontje rechts onderin het scherm.

Bij deze laatste mogelijk komt uw tekst in een vast sjabloon, waarbij de eigenschappen van ieder document beperkt worden weergegeven. Bij het printen via het internetprogramma ziet u een weergave van alle eigenschappen van het document (bijvoorbeeld eigenaar en beheerder, versienummer en datum van opstellen).

Het is nu mogelijk om ook bij deze printfunctie de eigenschappen niet weer te geven. Mocht u daar interesse in hebben, kunt u dat hier aan ons melden.

Uiteraard blijft het mogelijk de eigenschappen wel in te zien via de knop ‘Eigenschappen van dit document’.

Mijn registraties veranderd in Overzicht (mijn) registraties

Gebruikers van de registratiemodule konden via de knop Mijn registraties alle registraties zien die zij zelf ingevoerd hebben. Hierbij werd echter een zeer beperkt aantal velden van de registratie weergegeven, waardoor soms niet duidelijk was over welke registratie een regel ging.

De weergave van de registraties is volledig aangepast, zodat nu de totale registratie inclusief bijbehorende activiteiten zichtbaar is. De meest recente registraties worden bovenaan weergegeven en door te klikken op de registratie, komt u in de betreffende registratie. Vanwege de aangepaste indeling worden nu 10 registraties per scherm weergegeven (voor de update waren dat er 25).

Het aantal selecties dat u kunt maken, is uitgebreid. Zo kunt u nu ook de registraties per locatie weergeven en bij het toepassen van een filter om alle registraties van een bepaald type weer te geven, kunt u nu verder selecteren naar categorie en subcategorie.

Ook is de mogelijkheid toegevoegd de 10 registraties die weergegeven worden te exporteren naar Word.

E-mail signalering bij het invoeren van een registratie

Het gebruik van de registratiemodule vervangt in veel organisaties een papieren registratie van bijvoorbeeld klachten en fouten, maar uiteraard blijft het van belang dat de juiste persoon de registratie onder ogen krijgt.

LENS business software kan Q-base zo voor u instellen dat u na het opslaan van een nieuwe registratie automatisch een e-mail krijgt. U kunt zelf aangeven voor welke type registraties, welke categorieën en subcategorieën u dit relevant vindt en naar welke e-mailadres de melding gestuurd moet worden. Indien u Q-base op meerdere locaties gebruikt, kan per locatie een ander e-mailadres ingevoerd worden.

 

In de mail die u krijgt, staat de volledige registratie weergegeven. Aan de hand van deze informatie kunt u beoordelen of de registratie juist en volledig is ingevuld en of er activiteiten aan de betreffende registratie gekoppeld moeten worden. In de e-mail staat een link waarmee u rechtstreeks in de betreffende registratie komt.

 

Met het oog op het analyseren van alle registraties willen we u erop wijzen dat het belangrijk is dat alle registraties in de juiste categorie en subcategorie zijn ingedeeld. Deze beoordeling kunt u aan de hand van de e-mail uitvoeren. Uiteraard is het mogelijk een registratie zo nodig opnieuw in te delen.

 

Wilt u gebruik maken van de e-mail signalering, kunt u een e-mail sturen aan m.verdonkschot@lens-bs.nl met daarin voor welke registraties u dit wenst en naar welk e-mailadres de melding gestuurd moet worden.

Autorisatiegroepen per locatie

In Q-base wordt gebruik gemaakt van gebruikersgroepen. Iedere persoon die inlogt in Q-base (/Q-link) valt onder zo’n gebruikersgroep. En iedereen die binnen die gebruikersgroep valt heeft exact dezelfde rechten binnen het programma.

 

Vanaf nu is het mogelijk om gebruikersgroepen zo in te stellen dat ze alleen registraties kunnen doen voor hun eigen locatie. Dit is uiteraard alleen van toepassing voor organisaties met meerdere locaties.

 

Tegelijkertijd kan men vaak wel analyses doen en daarmee locaties met elkaar vergelijken (het zgn. benchmarken).


Nieuwsbrief